Céges hálózat - Dropbox

Az első progi amit górcső alá veszünk a Dropbox. Feltelepít, indít .. pörög ... pörög .. nem nyert. Emlékeztem rá, hogy be lehet állítani a proxyt a beállításokban, hajrá. Ahogy azt Móricka elképzelte, egyik beállítással sem ette meg a proxyt. Kis keresgélés után sikerült meglelni a megoldást, lássuk.




A Dropbox nem támogatja az NTLM autentikációt és így inkompatibilis nagyon sok vállalati hálózattal. A következő módszerrel tudjuk ezt a problémát megkerülni és működésre bírni.


  1. Cntlm letöltése

  2. Feltelepítjük a Cntlm-et.

  3. Megkeressük a cntlm.ini fájlt a C:\Program Files\Cntlm mappájában (vagy ahova telepítettük) és megnyitjuk a Jegyzettömbbel, majd beállítjuk a következőket:

    1. Username felhasználónév

    2. Domain domain

    3. Password jelszó

    4. Proxy proxy_ip-je:Port (a port általában 8080)

    5. A második proxy elé tegyünk egy # jelet.

  4. cntlm.ini fájl lementése

  5. Cntlm service elindítása

  6. Nyissuk egy CMD ablakot

    1. Írjuk be: CD C:\Program Files\Cntlm (Vagy azt az elérési utat ahova telepítettük)

    2. Írjuk be: cntlm -M http://www.google.com

    3. Adjuk meg a jelszavunkat

    4. A következőhöz hasonló adatok jönnek vissza
      [ Profile 0 ]
      Auth NTLMv2
      PassNTLMv2 72F78A2B364583291090E919B5CE9E04

  7. Nyissuk meg újra a cntlm.ini fájt és módosítsuk a következő sorokat arra amiket az előbb kíírt számunkra a progi:
    Auth NTLMv2
    PassNTLMv2 72F78A2B364583291090E919B5CE9E04

  8. cntlm.ini fájl lementése

  9. Cntlm service újraindítása

  10. Nyissuk meg a Dropbox beállításait
    Network fül
    Válasszuk a manuális proxyt és írjuk be ezeket az adatokat
    Server 127.0.0.1 Port 3128

Ennyi, ezentúl simán működik a szinkronizálás. Ne felejtsük el a cntlm servicet mindig elindítani ha újraindítjuk a gépünket.